loading...

websitehostsorg

websitehostsorg

بازدید : 333
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

قابليت هاي كليدي Kaspersky:
– مبارزه با تمامي ويروس ها و فايل هاي مخرب
– سرعت بالا در اسكن و شناسايي فايل هاي مخرب
– سرعت بالا در Update
– محيط كاربري جذاب
– از بين بردن خودكار فايل هاي مخرب
– اسكن مداوم سيستم براي يافتن ويروس ها
– استفاده از جديدترين تكنولوژي ها در اسكن سيستم
– بانك اطلاعاتي قدرتمند در بردارنده ليست تمامي فايل هاي مخرب
– امكان قرنطينه كردن فايل ها
– استفاده بسيار آسان و بدون دغدغه از آنتي ويروس
– سازگار با نسخه هاي مختلف ويندوز

– محافظت در مقابل تمامي حملات اينترنتي

– ديواره آتش شخصي – Firewall بسيار قدرتمند

– كنترل تمامي اطلاعات، ايميل ها، اطلاعات مبادله شده به صورت بلادرنگ

– محافظت در مقابل انواع ويروس ها، تروجان ها و كرم هاي اينترنتي

– محافظت در برابر انواع Spyware، Adware، Worms، Trojans، Virus و ديگر برنامه هاي مخرب

– محافظت در مقابل اسپم (نامه هاي ناخواسته)

– جلوگيري از ظاهر شدن پنجره هاي تبليغاتي مزاحم (pop-up)

– برگرداندن تغييرات ايجاد شده توسط برنامه هاي مخرب

– قابليت كنترل و عدم اجازه دسترسي ديگران كاربران به برخي از سايت هاي اينترنتي

– برگرداندن تغييرات ناحواسته به حالت قبلي

– دارا بودن ابزارهايي لازم براي نجات دادن هارد ديسك از بحران

– محافظت برنامه از خود در برابر متوقف يا از كار انداخته شدن!

– گرفتن جديدترين اخبار از Kaspersky Lab به وسيله كامپوننت News Agent

– به روز رساني اتوماتيك

دانلود Kaspersky Antivirus Internet Security 2018


قابليت هاي نسخه جديد اين نرم افزار ها:

– بهبود مقابله با حملات ناشناخته

– بهبود مقابله با حملات از طريق مسنجر هايي مانند ياهو و ام اس ان و ICQ

– بهبود فايروال شخصي سيستم

– برقراري امنيت كامل براي شبكه هاي اين نام مجاز نمي باشد و بيسيم Wi-Fi

– اضافه شدن ابزار هاي كنترل هوشمند

– بهبود سيستم حفاظتي

– اسكن سيستم عامل به صورت اتوماتيك براي برنامه هاي نصب شده كه به صورت مخفي خرابكاري مي كنند

– اسكن اينترنت اكسپلورر و جلوگيري از حملات مخفي از طريق اين مرورگر

– جلوگيري از ورود به سايت هايي كه حاوي Maleware مي باشند

– مانيتور كرد حملات دسته جمعي به سيستم

– برگشت تنظيمات صحيح سيستم بعد از پاك نمودن حملات خرابكارانه

– بهبود جلوگيري از حملات Phishing

– اضافه شدن يك كيبورد مجازي براي ورود رمز هاي عبور و جلوگيري از دزديده شدن رمز هاي عبور توسط key logger ها

بازدید : 295
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

Avast Free Antivirus

اين آنتي ويروس بطور مداوم سيستم شما را چك مي كند و اگر كدي مشكوك به نظر برسد آن را براي آزمايش به آزمايشگاه Avast مي‌فرستد و اگر تشخيص دهد كه اين كد مخرب است واكسني براي آن مي سازد و در اختيار تمام كاربران اين نرم افزار قرار مي دهد.

اين آنتي ويروس ميتواند Tool Bar هاي ناخواسته‌ي مرورگر شما را حذف كند. قابليت Update دارد و مي‌توانيد سيستم خود را در هر لحظه نسبت به جديدترين نرم افزارهاي مخرب ايمن نگاه داريد. اين آنتي ويروس مجهز به نرم افزار مديريت رمز عبور است تا بتوانيد رمزهاي عبورتان را ايمن نگاه داريد.

Malwarebytes Anti-Malware
اين نرم افزار در كنار نرم افزار اصلي امنيتي شما كار مي‌كند و سيستم شما را در مقابل خطرات غير ويروسي ايمن نگاه مي‌دارد.

نرم افزاري قابل اعتمادي است كه از سيستم شما در برابر بد افزارها، نرم افزارهاي جاسوسي و روت كيت‌ها محافظت مي‌كند.

قابليت‌هايي از جمله: اسكن تمام وقت، محافظت در برابر سايت‌هاي مخرب، حمله‌هاي اينترنتي و باج افزارها. از اين نرم افزار نيز مي توانيد براي باز پس گيري مرورگرتان از دست افزونه‌هاي تبليغاتي استفاده كنيد.

بهترين نرم افزارهاي امنيتي رايگان 2017

روت كيت‌ ها:

نرم افزارهايي مي باشند كه بدون اجازه‌ي شما به مهاجم اجازه‌ي دسترسي به قسمت‌هاي مهم سيستم‌تان را مي‌دهند
باج افزارها:

نرم افزارهايي مي باشند كه جلوي دسترسي شما به سيستم تان را مي‌گيرند و براي دسترسي دوباره‌ي شما به سيستم‌تان از شما تقاضاي پول مي‌كنند
Keepass
نرم افزار امنيتي كه نام كاربري و رمز عبور حساب‌هاي كاربري مختلف‌تان را ايمن نگاه مي‌دارد
بسياري از اطلاعات‌، از جمله: اطلاعات كاري، عكس‌ها، ايميل‌ها و جزئيات حساب‌هاي بانكي به صورت آنلاين ذخيره مي‌شوند. متاسفانه تعداد زياد حساب‌هاي كاربري كه ايجاد و به خاطرسپاري رمزهاي عبور قدرتمند و متفاوت براي هر حساب كاربري، كار دشواري است.
اين نرم افزار به جاي شما اين رمزهاي عبور قدرتمند را در صندوق رمزگذاري شده‌ي خود محفوظ نگاه مي‌دارد. صندوقي كه فقط با رمز عبور مشخص شده براي آن و يا فايل كليد مخصوص قادر به دسترسي به آن خواهيد بود.
و نام كاربري، رمز عبور و يادداشت‌هاي شما را توسط استانداردهاي پيشرفته‌ي رمزگذاري (AES) و الگوريتم‌هاي «توفيش» رمزگذاري مي‌كند.

نرم افزار Keepass قابل حمل است و مي‌توانيد آن را روي فلش مموري خود ذخيره كرده و هميشه به همراه داشته باشيد.
بهترين ويژگي اين نرم افزار، متن‌باز بودن آن است كه باعث شده است كه مداوم در حال توسعه باشد و هر ضعف امنيتي آن به سرعت تشخيص و رفع شود.

بازدید : 273
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18


شايد شما هم از جزو عاشقان سينه‎چاك ويندوز باشيد، درست است؟ شكي نيست كه ويندوز سيستم‎عامل فوق‎العاده‎اي است. با اين وجود، اگر به شما گفته شود كه اوبونتو بهتر است، چه واكنشي نشان مي‎دهيد؟ ممكن است بخنديد و فكر كنيد كه امكان ندارد چيزي بهتر از ويندوز دوست‎داشتني شما باشد، ولي ما در اين مقاله قصد داريم به شما در قالب 6 دليل نشان دهيم كه چرا اوبونتو بهتر از ويندوز است.

بعضي از شما ممكن است فكر كنيد كه اوبونتو تنها مختص به افرادي است كه دانش زيادي از كامپيوتر دارند و يك كاربر معمولي قادر به استفاده از آن نخواهد بود. بنابراين، چطور ممكن است از ويندوز بهتر باشد؟ خب، در واقع استفاده از اوبونتو مشكل نيست، به نحوي كه در واقع استفاده از آن، اگر از بعضي جهات از ويندوز ساده‎تر نباشد، به همان سادگي ويندوز است. بنابراين، نگاهي به دلايلي مي‎اندازيم كه باعث بهتر شدن اوبونتو به نسبت ويندوز مي‎شوند.
1- سيستم‎عامل و آپديت‎‎هاي نرم‎افزاري

اين سناريو را متصور شويد: قصد داريد با كامپيوتر خود كه سيستم‎عامل ويندوز روي آن نصب است كاري انجام دهيد، و درست زماني كه در حال مشغول كار بر روي يك سند مهم هستيد كه بايد تايپ شود، در قالب پنجره‎اي از شما خواسته مي‎شود كه ويندوز را آپديت كنيد. با توجه به اين‎كه شما كاربري هم وظيفه‎شناس هم آگاه از مسائل ايمني هستيد، تصميم به به‎روزرساني و ري‎بوت كردن دستگاه خود مي‎گيريد.

زمان را ده دقيقه جلوتر مي‎بريم، دوباره به سر كار خود برگشتيد و خبر نداريد ولي حالا شركت اپل هم مي‎گويد كه براي نرم‎افزار آن‎ها يك به‎روزرساني ارائه شده است. آزاردهنده است؟ بدون شك!

1- سيستم‎عامل و آپديت‎‎هاي نرم‎افزاري

مشاهده كرديد، دليل آن اين است كه ويندوز به‎روزرساني‎هاي اپليكيشن‎ها و سيستم‎عامل خود را به صورت جداگانه مديريت مي‎كند. بنابراين براي اپليكيشن‎هاي مختلف پيام آپديت‎هاي مختلفي در زمان نياز به به‎روزرساني دريافت خواهيد كرد. چنين چيزي باعث مي‎شود كل اين پروسه بسيار آزاردهنده باشد، تا جايي كه بسياري از افراد امكان دريافت پيام‎هاي به‎روزرساني را خاموش مي‎كنند.

مدير آپديت اوبونتو

اوبونتو متفاوت است. همه چيز از طريق مخازن صورت مي‎گيرد و اين سيستم‎عامل از يك مدير آپديت اختصاصي براي به‎روزرساني هم سيستم‎عامل و هم تمامي اپليكيشن‎هاي نصب شده استفاده مي‎كند. بنابراين تنها كاري كه بايد انجام دهيد مديريت آپديت‎ها از يك مكان است. اين امر باعث ميشود كل اين پروسه تميزتر باشد و در نتيجه كاربر نهايي تصميم به خاموش كردن اين قابليت نگيرد، يعني جنبه‎هاي امنيتي شما بالاتر مي‎رود. صحبت از جنبه‎هاي امنيتي شد…
2- امنيت كامپيوتر

ويندوز داراي تعدادي قابليت‎هاي امنيتي است كه به شما كمك به امن كردن سيستم شما مي‎كند، ولي نمي‎توان از اين حقيقت فرار كرد كه اوبونتو از ويندوز امن‎تر است.

اكانت‎هاي كابري در اوبونتو به صورت پيش‎فرض داراي مجوزهاي كمتري به نسبت ويندوز هستند. به عبارتي ديگر يعني اگر مي‎خواهيد تغييري در سيستم انجام دهيد، نظير نصب يك اپليكيشن، بايستي براي اين كار رمز عبور خود را وارد كنيد. در ويندوز، نيازي به انجام اين كار نيست. در نتيجه اجراي يك بدافزار يا ويروس در اوبونتو به مراتب مشكل‎تر است.

اوبونتو هم‎چنين محبوبيت بسيار كمتري به نسبت ويندوز دارد. يعني افراد مخربي كه به امر ساخت ويروس مشغول هستند زياد نسبت به آن اهميت قائل نمي‎شوند، بنابراين زحمت نوشتن بد‎افزارهاي زيادي هم براي اوبونتو نمي‎كشند و چنين چيزي را مي‎توان خبرهاي خيلي خوبي براي كاربران اوبونتو دانست!

هم‎چنين، تعداد زيادي از خود افراد مخرب از توزيع‎هاي لينوكس نظير اوبونتو استفاده مي‎كنند، بنابراين با آن‎كه اوبونتو غيرقابل نفوذ نسبت به ويروز نيست، ولي احتمال آلوده شدن آن نيز بسيار كم خواهد بود. آلوده شدن بعيد است، ولي غيرممكن نيست، به همين علت بايستي همواره از نرم‎افزارهاي آنتي ويروس در اوبونتو استفاده كنيد.

آنتي ويروس براي اوبونتو
3- سفارشي‎سازي محيط دسكتاپ

زماني كه بحث سفارشي‎سازي به ميان كشيده مي‎شود در ويندوز كار زيادي نمي‎توان انجام داد. ويندوز 10 گزينه‎هاي سفارشي‎سازي زيادي به نسبت نسخه‎هاي قبلي ويندوز در اختيار كاربر قرار مي‎دهد، ولي اصلا قابل قياس با اوبونتو نيست.

تغيير كاغذديواري و رنگ منوي استارت در ويندوز با محدوديت‎هاي زيادي همراه است، ولي در اوبونتو هر جنبه از محيط دسكتاپ را به راحتي مي‎توان تغيير داد. مي‎خواهيد دكمه‎هاي ويندوزي داشته باشيد؟ مشكي نيست. از آيكون‎ها خوشتان نمي‎آيد؟ به راحتي مي‎توان اين قضيه را تغيير داد. فونت‎هاي اوبونتو طبق سليقه‎ي شما نيست؟ مشكلي ندارد!

تصوير زير از محيط دسكتاپ اوبونتو است. تغييري كه ايجاد شده است تنها در عرض 5 دقيقه صورت گرفته و به نسبت نسخه‎ي خام دسكتاپ اوبونتو ظاهر بسيار متفاوتي دارد.

سفارشي‎سازي محيط دسكتاپ اوبونتو
4- مخازن سيستمي

هر شخصي قادر به تهيه‎ي يك كامپيوتر پيشرفته كه با آخرين قطعات سخت‎افزاري اسمبل شده باشد، نيست. بنابراين براي بعضي از افراد، آخرين نسخه‎ از ويندوز ممكن است با قطعات سخت‎افزاري آن‎ها هماهنگي نداشته باشد و از بودجه‎ي آن‎ها خارج باشد. اين قضيه در رابطه با اوبونتو صدق پيدا نمي‎كند.

بر روي يك دستگاه آزمايشي، نسخه‎هاي بدون تغييري از ويندوز 10 و اوبونتو نصب شدند، و همان‎طور كه مي‎توانيد نتايج را در زير مشاهده كنيد، ويندوز 10 تقريبا به نسبت اوبونتو دو برابر رم بيشتري مصرف كرده است. حالا ممكن است چنين چيزي براي بعضي‎ها تفاوت زيادي نباشد، چون اين دستگاه آزمايشي داراي 8 گيگابايت رم است. ولي اگر سيستم شما تنها 2 گيگابايت رم داشته باشد، يعني 60 درصد آن در اختيار اوبونتو و در مقايسه 90 درصد در اختيار ويندوز 10 قرار خواهد گرفت و تازه اين قبل از باز كردن اپليكيشن‎ها است.


اگر سيستم شما داراي مشخصات سخت‎افزاري پايين‎تري است، نسخه‎هاي سبك‎تري از اوبونتو و لينوكس وجود دارد كه حتي مخازن سيستمي كمتري استفاده مي‎كنند. به عبارت ديگر كامپيوتر شما مي‎تواند چندين سال بيشتر از تصور اوليه‎ي شما دوام آورد.
5- محيط زنده

اگر قبلا از ويندوز استفاده نكرده‎ايد و تصميم داريد آن را محك بزنيد، بايد قبل از استفاده حتما آن را نصب كرده باشيد. اين قضيه مي‎تواند به معناي اتفاق افتادن وقايعي نظير از دست دادن داده‎ها، اگر بعد تصميم بگيريد كه از ويندوز خوشتان نيامده است، شود.

ولي با اوبونتو ماجرا فرق دارد.

در اوبونتو، و بسياري ديگر از توزيع‎هاي لينوكس، شما مي‎توانيد يك ايمج از اين سيستم‎عامل را روي يك سي‎دي رايت كنيد، يا آن را روي يك فلش يو‎اس‎بي قرار دهيد و مستقيما با استفاده از آن بوت كنيد. اين ايميج يك نسخه‎ي كامل از اين سيستم‎عامل خواهد بود، يعني شما مي‎توانيد هر جنبه‎ي اوبونتو را بدون نياز به نصب آن بر روي هارد درايوتان محك بزنيد.

خوشتان نيامده است؟ مشكي نيست، دوباره سيستم خود را ري‎استارت كنيد و سپس از سيستم‎عامل قبلي خود، انگاري اتفاقي اصلا نيافتاده است، استفاده كنيد.

Ubunto Splash
6- اوبونتو رايگان است

درست است، اوبونتو صد در صد رايگان است. حتي يك ريال براي شما هزينه در بر نخواهد داشت (گرچه در صفحه‎ي دانلود آن‎ها مي‎توانيد كمك مالي كنيد). ممكن است بگوييد: خب، ويندوز 10 نيز رايگان است.

با آن‎كه ابتدا اين سيستم‎عامل تا انتهاي ماه ژوئيه با يك آپگريد رايگان از نسخه‎هاي قبلي ويندوز عرضه شد، ولي ديگر چنين چيزي پابرجا نيست (گرچه راه‎هايي براي هم‎چنان آپگريد كردن وجود دارد).



بازدید : 253
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18


آموزش: چگونه از ارسال ايميل‌هاي تصادفي و ناخواسته در جيميل جلوگيري كنيم؟

حتي با وجود اينكه برخي از مواقع دوبار ايميل‌هاي ارسالي خود را چك مي‌كنيم، ممكن است باز هم مشكلي در ايميل ما باشد كه بخواهيم از فرستاده شدن آن جلوگيري كنيم. به عنوان مثال، ممكن است اشتباه تايپي در ايميل پيش بيايد و يا فايل مورد نظر ما به اشتباهي در ايميل پيوست شده باشد. به همين علت، گوگل ويژگي را به تازگي در سرويس ايميل خود فعال كرده كه كاربر مي‌تواند از ارسال‌ ايميل‌هاي تصادفي و ناخواسته جلوگيري كند.

براي اين كار كافي است به بخش تنظيمات جيميل برويد و بر روي گزينه‌ي Undo Send كليك كنيد. اين ويژگي به صورت پيش فرض غير فعال است؛ اما شما مي‌توانيد با مراجعه به اين بخش آن را فعال كنيد. بعد از فعال كردن اين ويژگي، ايميل‌هاي شما با توجه به عدد ارسالي در همان بخش، بعد از 5 تا 30 ثانيه تاخير فرستاده مي‌شوند. بنابراين به راحتي مي‌توانيد در صورت نياز از فرستادن ايميل اشتباه جلوگيري كنيد.

به طور كلي عجيب به نظر مي‌رسد كه گوگل اين ويژگي را به صورت پيش‌فرض غير فعال كرده چرا كه فعال بودن آن هيچ ضرري ندارد و ممكن است از اشتباهات ناخواسته جلوگيري به عمل آورد. پس هر چه سريع‌تر و قبل از اين كه پشيمان شويد اين قابليت را در جيميل خود فعال كنيد.

10 اپليكيشن برتر ذخيره باتري براي اندرويد؛ مهرماه


10 اپليكيشن برتر ذخيره باتري براي اندرويد؛ مهرماه 95
آموزش‌ها و مقالات ، مهمترين اخبار ، نرم‌افزار و اپليكيشن‌ها نسيم حسين‌زاده ۸ آبان ۱۳۹۵ 5575 بازديد بدون ديدگاه

در حالي كه گوشي‌هاي هوشمند، هر روز به طور قابل توجهي پيشرفته‌تر مي‌شوند، به نظر مي‌رسد كه عمر باتري يكي از مواردي است كه بهبود در آن چندان عالي و مكرر نبوده است. اين به اين معنا است كه براي بسياري از افراد، استفاده‌ي روزانه‌ باتري هنوز هم يك مسئله است. اگر تجربه استفاده از گوشي هاي اندرويد (Android) را داشته باشيد، خوب است بدانيد كه اپليكيشن‌هايي وجود دارند كه سعي مي‌كنند طول عمر باتري شما را افزايش دهند.

در اين نوشته قصد داريم ده تا از بهترين اپليكيشن‌هاي ذخيره باتري كه در حال حاضر براي گوشي‌هاي اندرويد در دسترس هستند را ليست كرده و معرفي كنيم.

greenify

Greenify

ليست امروز را با Greenify شروع مي‌كنيم كه براي برخي صاحبان دستگاه‌هاي اندرويد و به ويژه كساني كه دوست دارند دستگاه‌هاي خود را روت كنند، نيازي به معرفي ندارد. اين نرم‌افزار هم توسط روترها و هم غير روترها استفاده مي‌شود. Greenify سطح خوبي از افزايش سرعت ارائه مي‌دهد و حتي ويژگي‌هاي پيشرفته اي دارد كه مزاياي بيشتري براي استفاده از ويژگي Doze خود دستگاه اندرويد مهيا مي‌سازد.



battery-doctorbattery-saver

Battery Doctor –Battery Saver

Battery Doctor دقيقا مانند نامش است. يك اپليكيشن كه مواردي راكه در حال تخليه باتري گوشي شما هستند را تشخيص مي‌دهد و آن را حل مي‌كند. به اين ترتيب، اين اپليكيشن به شما نشان مي‌دهد كه كدام اپليكيشن‌ها يا خدمات در حال تخليه باتري دستگاه هستند و كمك مي‌كند تا دسترسي و تخليه بيشتر باتري را محدود كند. همچنين ترفندهاي خوبي براي بهبود و تنظيم شارژ ارائه مي‌كند، و همين‌طور اطلاعاتي مانند مقدار باتري مصرف شده تا زمان حاضر را هم به شما مي‌دهد.



avast-battery-saver

Avast Battery Saver

Avast در حال حاضر براي بسياري از افرادي كه مي خواهند جنبه‌هاي مختلف گوشي‌هاي هوشمند خود را تنظيم و كنترل كنند يك گزينه ي محبوب است و Avast Battery Saver خدماتي به باتري گوشي هوشمند شما ارائه مي‌دهد. به همان روش Battery Doctor، اما اين اپليكيشن اطلاعات دقيق‌تري در مورد آنچه كه در حال مصرف باتري شماست ارائه كرده و به شما كمك مي‌كند تا فعاليت هاي آن اپليكيشن ها و خدمات را تنظيم كنيد.



battery-optimizer-cleaner

Battery Optimizer & Cleaner

برخلاف بعضي از اپليكيشن‌هاي ديگر اين ليست، Battery Optimizer & Cleaner چند ويژگي با ارزش‌تر از باتري ارائه مي‌دهد. اين اپليكيشن گزينه‌هايي مثل تميز كردن حافظه براي كمك به بهبود سرعت و همچنين توانايي نظارت بر مصرف داده موبايل و همين‌طور تمام ترفندهاي صرفه جويي در مصرف باتري‌اي كه انتظارش را داريد را به شما ارائه خواهد كرد.



snapdragon-batteryguru



Snapdragon BatteryGuru

در حال حاضر، اين اپليكيشني نيست كه به طور منظم به روز شود، با اين حال، اگر شما يك گوشي هوشمند يا دستگاه اندرويد داريد كه از يك پردازشگر Qualcomm Snapdragon بهره مي برد، اين اپليكيشن مي‌تواند گزينه مناسبي براي گوشي شما باشد. اين يك اپليكيشن Qualcomm بوده و برنامه‌اي است كه قبل از اين كه در واقع به شما براي بهينه‌سازي بهتر گوشي و البته مصرف باتري‌تان كمك كند، عادات شما را ( در طي يك دوره ي هفت روزه) با جزئيات بيشتري مي آموزد.



du-battery-saver-power-saver



DU Battery Saver – Power Saver

DU Battery Saver در ميان كاربران اندرويد يك اپليكيشن بسيار محبوب بوده و ليست وضعيت‌هاي Google Play Store نشان مي‌دهد كه اين اپليكيشن بيشتر از 400 ميليون كاربر دارد. بنابراين اگر شما به دنبال يك اپليكيشن باشيد كه توسط حجم بسيار زيادي از كاربران امتحان شده باشد، پس اين برنامه مي‌تواند انتخاب درستي باشد. DU Battery Saver در كنار ترفندهاي مختلفي براي بهبود طول عمر باتري (شامل گزينه ي تك كليك و حالت هاي از پيش تنظيم شده)، ويژگي “خنك كننده تلفن” را براي محافظت از سخت افزار ارائه مي‌دهد.



clean-master-boost-applock

Clean Master (Boost & AppLock)

Clean Master يك تامين كننده ي بسيار محبوب اپليكيشن‌هاي اندرويد است و Clean Master (Boost & AppLock) يكي ديگر از اپليكيشن‌هاي بسيار معمول دانلود شده است. اين بدان معنا است كه مي‌توانيد انتظار يك برنامه ي مرتب و كامل را داشته باشيد. لازم به ذكر نيست، اين اپليكيشن ديگري است كه با ويژگي هاي بسياري همراه مي‌شود، به طوري كه كمك مي كند باتري خود را مديريت كنيد، به علاوه اين اپليكيشن به طور كلي به تميز نگه داشتن گوشي‌تان هم كمك مي كند.



360-battery-battery-saver

360 Battery – Battery Saver

بسياري از اپليكيشن‌هايي كه براي بهبود عمر باتري طراحي شده اند از رويكرد “نظارت” استفاده مي كنند و 360 Battery هم از همين روش استفاده مي كند. اين اپليكيشن بر آن چه كه در گوشي هوشمندتان اتفاق مي افتد نظارت مي‌كند و به شما اطلاعات مي‌دهد. به اين ترتيب مي توانيد كنترل بهتري بر سطوح مصرف باتري داشته باشيد. اين اپليكيشن همچنين مي‌تواند با تنظيمات از پيش تعيين شده ديگر شامل بستن فوري برنامه هاي مصرف كننده باتري اي كه به صورت مخفي شروع به كار مي كنند، لود شود كه شما مي‌توانيد آن را اجرا كنيد و بگذاريد اپليكيشن تمام كارها را انجام دهد.



go-battery-saverpower-widget

GO Battery Saver &Power Widget

گزينه ي محبوب ديگر GO Battery Saver است كه اين اپليكيشن هم با چند ويژگي خاص براي بهبود طول عمر باتري طراحي شده است كه شامل يك ويجت مفيد است كه به آساني مشاهده ي اطلاعات عملكرد باتري را مهيا مي سازد. اين اپليكيشن همچنين براورد صرفه جويي عمر باتري را در موارد مختلف، مثل هنگام استفاده ي بلوتوث، ارائه مي‌دهد.



shutapp-real-battery-saver

ShutApp – Real Battery Saver

ليست امروز را با اپليكيشني به پايان مي‌بريم كه براي بهبود عمر باتري از رويكرد بسيار ساده‌اي استفاده مي‌كند. همان‌طور كه از نامش پيداست، ShutApp تماما در مورد بستن برنامه‌ها به عنوان راهي براي افزايش عمر باتري است. به اين صورت كه اين اپليكيشن برنامه‌هايي كه به طور فوري مقدار زيادي باتري مصرف مي كند يا برنامه‌هايي كه در طول مدت زيادي باتري مصرف مي‌كنند را مي‌بندد.

بازدید : 295
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18


اگر همزمان چند هارد ديسك متصل به كامپيوتر خود داريد، از اين راهنما استفاده كنيد تا بتوانيد هارد ديسك‌هاي خود را مانند پوشه در ويندوز نصب كنيد.

به محض اينكه فضاي كامپيوترتان پر مي‌شود، هارد ديسك جديدي نصب و از آن استفاده مي‌كنيد. با اين حال، در زمان كار با كامپيوترتان، تعداد بالاي هارد ديسك‌ها باعث بروز مشكل مي‌شود.

به جاي استفاده از RAID يا ساير روش‌هاي منطقي براي مديريت درايوها، همچنين مي‌توانيد از يك ويژگي موجود در ويندوز 10 (و نسخه‌هاي قبلي) استفاده كنيد كه به شما اجازه مي‌دهد از يك هارد ديسك به صورت يك پوشه استفاده كنيد و براي آن مسير تعيين كنيد.

در اين مقاله، مراحلي را كه بايد با استفاده از Disk Management در ويندوز 10 طي كنيد تا يك مسير پوشه mount-point را به هارد ديسك متصل به كامپيوترتان اختصاص دهيد، معرفي مي‌كنيم.



نحوه تخصيص به مسير پوشه هارد ديسك

براي باز كردن File Explorer، كليد ويندوز را به همراه دكمه E بفشاريد.
به مكان پوشه‌اي برويد كه مي‌خواهيد mount-point ها در آنجا ظاهر شوند و يك پوشه با نامي مرتبط ايجاد كنيد. براي مثال، StoragePool.
روي پوشه جديدي كه ساخته‌ايد دوباركليك كنيد و براي هر هارد ديسكي كه مي‌خواهيد با نامي مرتبط تخصيص دهيد، يك پوشه ايجاد كنيد. براي مثال HardDrive1 و HardDrive2.

windows-10-folders-mountpoint



از دكمه ويندوز و دكمه X رو كيبورد براي باز كردن منوي Power User استفاده كنيد و Disk Management را انتخاب كنيد.
روي درايو خالي جديدي كه قصد داريد به عنوان پوشه mount-point استفاده كنيد، كليك راست كرده و New Simple Volume را انتخاب كنيد.



روي Next كليك كنيد.
دوباره روي Next كليك كنيد.
گزينه “Mount in the following empty NTFS folder” را انتخاب كرده و روي Browse كليك كنيد.

پوشه‌اي را كه مي‌خواهيد به عنوان mount-point اختصاص دهيد، انتخاب كنيد. براي مثال، C:StoragePoolHardDrive1.

روي دكمه OK كليك كنيد.

folder-mount-point-windows-10

روي Next كليك كنيد.
تنظيمات را در حالت پيش‌فرض قرار دهيد، و مطمئن شويد كه برچسب درايو را نام توصيفي درايو قرار داده باشيد، و Perform a quick format را انتخاب كنيد.
روي Next كليك كنيد.

format-volume-settings-windows-10

براي تكميل مراحل كار، روي Finish كليك كنيد.

simple-volume-wizard-end



شايد يكي از بهترين ويژگي‌هاي اين روش اين است كه باعث تخريب درايوها نمي‌شود، به عبارت ديگر، اضافه كردن يا حذف يك پوشه به عنوان مسير mount-point باعث پاك شدن اطلاعات‌تان نمي‌شود. هرچند كه اين روش تنها براي درايوهايي با فرمت فايل NTFS قابل اجراست.

نحوه تخصيص مسير يك پوشه mount-point به يك هارد حاوي اطلاعات

اگر هارد در حال حاضر شامل اطلاعات باشد، مي‌توانيد از مراحل زير در Disk Management براي حذف نام هارد و اختصاص دادن يك mount-point به آن استفاده كنيد.

روي هارد كليك‌راست كرده و گزينه Change Drive Letter and Paths را انتخاب كنيد.



روي Add كليك كنيد.

add-new-folder-path-drive

گزينه “Mount in the following empty NTFS folder” را انتخاب كرده و سپس روي Browse كليك كنيد.

mount-empty-ntfs-add

پوشه‌اي را كه به مي‌خواهيد به عنوان mount-point اختصاص دهيد، انتخاب كنيد. براي مثال، C:StoragePoolHardDrive2..
روي OK كليك كنيد.

harddrive2-mount-folder-point

براي تكميل مراحل، دوباره روي OK كليك كنيد.
روي همان درايو كليك‌راست كرده و مجددا Change Drive Letter and Paths را انتخاب كنيد.
اسم قديمي درايو انتخاب كرده و روي Remove كليك كنيد.

remove-letter-drive-windows-10

براي تاييد حذف نام درايو، روي Yes كليك كنيد.

به ياد داشته باشيد كه مي‌توانيد از همين مراحلي كه در بالا آمده براي حذف مسير پوشه mount-point و برگرداندن اسم قبلي درايو، استفاده كنيد.

تنظيم يك مسير پوشه mount-point نه تنها باعث كاهش نام درايوها در كامپيوتر شما مي‌شود، بلكه در سازماندهي بهتر درايوها نيز به شما كمك مي‌كند، حتي در موارد نادري، زماني كه تعداد زيادي درايو متصل به كامپيوترتان و قصد تغيير نام آنها را داريد، مي‌توانيد از اين روش استفاده كنيد.

همچنين، وقتي يك پوشه را در شبكه به اشتراك مي‌گذاريد و فضاي خالي كافي نداريد، اين روش بسيار سومند خواهد بود. به جاي ايجاد شبكه اشتراكي جديد، كافي‌ست كه در داخل پوشه‌اي كه در شبكه به اشتراك گذاشته‌ايد، يك درايو را به صورت يك پوشه سازماندهي كنيد.

لازم است به اين نكته توجه داشته باشيد كه هر هارد ديسك به طور مستقل كار مي‌كند؛به عبارتي اگر يك درايو از كار بيفتد، فايل‌هايي ساير درايوها از دسترس خارج نمي‌شوند. با اين حال، توضيه مي‌كنيم قبل از انجام هرگونه تغيير و اصلاحي در كامپيوترتان، از تمامي اطلاعات نسخه پشتيبان تهيه كنيد.

اگر به دنبال ايجاد گروه از چند درايو همراه با افزونگي هستيد، مي‌توانيد از راهنمايي‌هاي قبلي ما استفاده كنيد كه به شما كمك مي‌كند فضاهاي ذخيره‌سازي را راه‌اندازي كنيد.

بازدید : 260
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

در ميان تمام حساب‌هاي كاربري آنلاين، به احتمال فراوان گوگل بيشترين اطلاعات شما را در خود جاي داده است. در نظر داشته باشيد كه اگر براي ارسال ايميل از “جيميل” استفاده مي‌كنيد، براي وب‌گردي از “گوگل كروم” استفاده مي‌كنيد و در موبايل‌هاي خود از سيستم‌عامل “اندرويد” استفاده مي‌كنيد، پس شما تقريباً در تمام كارهاي خود از گوگل استفاده مي‌كنيد.

بعد از در نظر گرفتن اينكه چه حجمي از اطلاعات شما در گوگل نگهداري و ذخيره‌سازي مي‌شوند، حالا بايد به اين فكر كنيد كه چگونه امنيت اين حساب كاربري را بالا ببريد. اگر كسي به حساب كاربري گوگل شما دسترسي پيدا كند چه مي‌شود؟ در آن صورت آن فرد به اين اطلاعات شما دسترسي خواهد داشت: اطلاعيه‌هاي بانكي شما در Gmail، اطلاعات شخصي‌تان در Drive، عكس‌هاي ذخيره‌سازي شده‌تان در Google Photos، سوابق گفتگوي‌تان در Hangouts و بسياري اطلاعات ديگر. دلهره‌آور است، نه؟ حال بياييد در مورد چگونگي حفظ امنيت حساب كاربري‌تان در بالاترين سطح ممكن صحبت كنيم.



با چك‌آپ امنيتي حساب كاربري خود شروع كنيد

گوگل فرآيند چك‌آپ امنيتي حساب‌هاي كاربري را بسيار ساده كرده است. شما تنها بايد از امكان Security Checkup”” كه در صفحه‌ي Sign in & Security حساب كاربري‌تان تعبيه شده است، استفاده كنيد.

وقتي بر روي گزينه‌ي “Security Checkup” كليك كنيد، فرمي چند بخشي در برابر شما ظاهر خواهد شد و در آن، شما اساساً اطلاعات شخصي خود را مرور و تأييد مي‌كنيد. اين فرآيند خيلي زمان‌بر نيست ولي قطعاً به نفعتان است كه با حوصله و صرف وقت اين كار را انجام داده و اطلاعات موجود در اين بخش‌‌ها را به طور كامل مرور كنيد.



يك شماره تلفن و ايميل بازيابي تعيين كنيد

اولين گزينه كاملاً ساده است: “شماره تلفن و آدرس ايميل بازيابي خود را تابيد كنيد”. اساساً هنگامي ‌كه شما قادر نيستيد به حساب كاربري خود در گوگل وارد شويد، صحت اين اطلاعات براي شما اهميت خواهد داشت. همچنين در مواقعي كه حساب كاربري اصلي شما در يك موقعيت جغرافيايي جديد مورد استفاده قرار گيرد، ايميلي براي اطلاع‌رساني به آدرس ايميل بازيابي شما ارسال خواهد شد.

how-to-secure-your-google-account-1

فعاليت‌هاي امنيتي اخير خود را بررسي كنيد

پس از آنكه اطلاعات بازيابي را تاييد كرديد، بر روي دكمه‌ي “Done” كليك كنيد. پ س از انجام اين كار، منوي “فعاليت‌هاي امنيتي اخير” براي شما باز خواهد شد. اگر شما اخيراً هيچ‌گونه تغييرات امنيتي در حساب كاربري خود ايجاد نكرده باشيد پس احتمالاً اين فهرست براي شما خالي خواهد بود. در صورتي كه شما تغييري ايجاد نكرده‌ايد اما مواردي را در فهرست مشاهده مي‌كنيد، حتماً با دقت مسئله را بررسي كنيد چرا كه اين مسئله نشان از احتمال رخداد برخي فعاليت‌هاي مشكوك در حساب كاربري شما دارد. اگر مواردي در فهرست موجود بود (مانند تصوير زير)، با كليك كردن بر روي فلش پاييني كه در كنار تاريخ و زمان قرار دارد آن مورد را بررسي كنيد. همان‌طور كه در تصوير زير مشاهده مي‌كنيد، فعاليت امنيتي من در اين مورد لغو مجوز دسترسي به ايميل در آي‌پاد بوده است. من ديگر آن تبلت را ندارم بنابراين لزومي ندارد كه ديگر آن دستگاه مجوز دسترسي داشته باشد. در اينجا نيز اگر همه چيز عادي بود، بر روي دكمه‌ي “Looks good’ كليك كنيد.

how-to-secure-your-google-account-2

ساير دستگاه‌هايي كه به حساب كاربري شما وارد شده‌اند را بررسي كنيد

زمان لازم براي انجام اين مرحله بستگي به تعداد دستگاه‌هايي دارد كه به حساب كاربري شما دسترسي دارند اما در هر حال اين مرحله بايد با دقت كامل انجام شود. لزومي ندارد دستگاه‌هايي كه ديگر آن‌ها را در اختيار نداريد يا از آن‌ها استفاده نمي‌كنيد به حساب كاربري‌تان دسترسي داشته‌ باشند. همچنين در مورد دستگاه‌هايي كه اخيراً از آن‌ها استفاده كرده‌ايد نيز به زمان، تاريخ و موقعيت مربوطه كه در كنار نام دستگاه قرار دارند، توجه كنيد. براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد يك دسنگاه خاص، بر روي فلش پاييني قرار گرفته در انتهاي خط كليك كنيد.

how-to-secure-your-google-account-3

در اين بخش دستگاه‌هاي جديد نيز مشخص مي‌شوند و همچنين به شما اخطار داده مي‌شود كه اگر اين دستگاه‌هاي جديد را نمي‌شناسيد، احتمالاً شخصي ديگر به حساب كاربري شما دسترسي دارد.

how-to-secure-your-google-account-4

نرم افزارهايي كه به حساب كاربري‌تان دسترسي دارند را پاك‌سازي كنيد

بخش بعدي يعني “مجوزهاي دسترسي به حساب كاربري” (Account Permissions) نيز يكي ديگر از مراحل مهم است. اين بخش اساساً شامل بررسي هر چيزي است كه به حساب كاربري شما دسترسي داشته است و هر چيزي كه از طريق Gmail يا هر راه ديگري مجوز دسترسي به حساب شما را كسب كرده و با آن به حساب خود وارد شده‌ايد. در اين فهرست علاوه بر نام نرم‌افزار يا دستگاه، بخش‌هاي در دسترس آن‌ها نيز نمايش داده مي‌شود. اگر يكي از مجوز‌هاي دسترسي به نظرتان آشنا نمي‌آيد (و يا ديگر آز آن دستگاه ‌يا نرم‌افزار استفاده نمي‌كنيد)، بر روي دكمه‌ي “Remove” كليك كنيد تا مجوز دسترسي مربوطه لغو شود. اگر يكي از حساب‌هايي كه مورد استفاده‌ي شما هستند را به اشتباه حذف كرديد، بايد در اقدام بعدي خود براي ورود به حساب كاربري، دوباره براي آن حساب مجوز دسترسي اخذ كنيد.

how-to-secure-your-google-account-5

نهايتاً بايد تنظيمات تابيد هويت دو مرحله‌اي (2-step verification) را انجام دهيد. اگر قبلاً اين تنظيمات را تعيين نكرده‌ايد، اكنون اين كار را انجام دهيد.

اگر قبلاً تنظيمات را تعيين كرده‌ايد، اطمينان حاصل كنيد كه همه چيز به‌روز باشد. شماره تلفن و ساير روش‌هاي احراز هويت را دوباره بررسي كنيد و صحيح بودن تعداد كدهاي بك‌آپ خود را تأييد كنيد. اگر تاكنون هرگز و در هيچ موردي از كد بكآپ استفاده نكرده‌ايد و تعداد كدهاي بك‌آپ موجود شما كمتر از 10 است، مشكلي وجود دارد.

how-to-secure-your-google-account-6

اگر در هر مرحله‌اي از فرآيند چك‌آپ متوجه مورد نادرستي شديد، بدون درنگ بر روي دكمه‌ي “Something Looks Wrong” كليك كنيد (اين دكمه به همين جهت تعبيه شده است). پس از كليك كردن بر روي اين دكمه، به‌طور خودكار به شما توصيه خواهد شد كه رمز عبور خود را تغيير دهيد. اگر واقعاً مشكلي وجود داشته باشد، به نفعتان است كه رمز عبور خود را تغيير دهيد.

اگرچه فرآيند چك‌آپ به خودي خود داراي اهميت است اما شما بايد شيوه‌ي دسترسي و اعمال تغييرات دستي در حساب كاربري خود را فرا گيريد. بياييد به برخي از رايج‌ترين تغييرات دستي نگاهي بيندازيم:

how-to-secure-your-google-account-7

از يك رمز عبور قوي استفاده كنيد و “تاييد هويت دو مرحله‌اي” را به كار گيريد

اگر به اندازه‌ي كافي در فضاي اينترنت وقت گذرانده باشيد، به احتمال فراوان از قبل با اين عبارت رايج آشنا هستيد: “از يك رمز عبور قوي استفاده كنيد”. نام يا تاريخ تولد فرزندتان، تاريخ تولد خودتان يا هر چيز ديگري كه حدس زدنش راحت باشد نمونه‌هايي از رمز‌هاي عبور ضعيف هستند. استفاده از چنين رمز‌ عبورهايي مثل اين است كه شما مايليد اطلاعاتتان به سرقت رود. بله حقيقت همين است، حتي اگر تلخ باشد.

با تأكيد فراوان به شما توصيه مي‌كنيم كه از يكي از انواع نرم افزار ساخت و مديريت رمز عبور براي انتخاب قوي‌ترين رمز عبور ممكن استفاده كنيد. انتخاب بخشي از رمز عبور معرفي شده توسط نرم‌افزار نيز مي‌تواند امنيت را بالاتر ببرد. از بين موارد موجود، نرم‌افزار مورد علاقه‌ي من LastPass است و چندين سال است كه از آن استفاده مي‌كنم. وقتي بخواهم رمز عبور جديدي انتخاب كنم، اولين گزينه‌ي من اين نرم‌افزار خواهد بود. من تنها LastPass را اجرا كرده و به اين نرم‌افزار اجازه مي‌دهم كه رمز عبوري جديد براي من انتخاب و ذخيره كند و ديگر ذهن خود را درگير اين مسئله نمي‌كنم. البته من بايد رمز عبور اصلي (Master Password) خود را به خاطر داشته باشم و به ‌ياد داشتن همان كافي خواهد بود. شما نيز بهتر است نه فقط براي حساب كاربري گوگل كه براي ساير حساب‌هاي كاربري خود از همين روش استفاده كنيد. ما در اينجا راهنمايي كاملي در مورد چگونگي كار با اين نرم‌افزارها براي شما ارائه داده‌ايم.

پس از انتخاب يك رمز عبور قوي، نوبت به فعال‌سازي “تأييد هويت دو مرحله‌اي” است اين روش به طور رايج با نام احراز هويت دو فاكتور يا 2FA شناخته مي‌شود . اساساً “تاييد هويت دو مرحله‌اي” بدين معني است كه شما براي ورود به حساب كاربري به دو چيز نياز داريد: رمزعبور و فرم ثانويه‌ي احراز هويت. اين مرحله‌ي احراز هويت معمولاً شامل چيزي است كه تنها خود شما به آن دسترسي داريد. به عنوان مثال شما مي‌توانيد يك كد منحصر به فرد را در قالب پيام كوتاه در موبايل خود دريافت كنيد، از يك نرم‌افزار احراز هويت استفاده كنيد مثل Google Authenticator يا Authy و يا حتي از سيستم جديد احراز هويتِ بدون كدِ گوگل (Google’s new code-less authentication system) استفاده كنيد كه در بين اين موارد، گزينه‌ي محبوب من است.

بدين ترتيب، حساب كاربري شما با استفاده از اطلاعاتي كه تنها شما مي‌دانيد و تنها در اختيار شماست، محافظت مي‌شود. اين بدان معني است كه حتي اگر كسي به رمز عبور شما دسترسي پيدا كند، بايد تلفن همراه شما را نيز بدزدد تا بتواند به حساب كاربري شما دسترسي پيدا كند.

براي تغيير رمز عبور و يا فعال‌سازي “تاييد هويت دو مرحله‌اي”، ابتدا بايد به بخش Google Account Settings وارد شويد و سپس گزينه‌ي “Sign-in & security” را انتخاب كنيد.

how-to-secure-your-google-account-8

در اينجا، به پايين فهرست و بخش “Sign in to Google” مراجعه كنيد. در اين بخش، شما اطلاعات مربوطه را به صورت تفكيك شده مشاهده خواهيد كرد. اطلاعاتي از قبيل: آخرين باري كه رمزعبور خود را تغيير داده‌ايد، زماني كه شما تاييد هويت دو مرحله‌اي را فعال كرده‌ايد و ديگر مواردي از اين قبيل.

how-to-secure-your-google-account-9

براي تغيير كلمه‌ي عبور (كه ظاهراً خود من خيلي ديرتر از موعد انجامش داده‌ام)، بر روي كادر “Password” كليك كنيد. در ابتدا از شما خواسته مي‌شود كه رمز عبور فعلي را وارد كنيد و سپس، بايد در كادري ديگر رمزعبور جديد خود را وارد كنيد. به همين سادگي.

به منظور فعال‌سازي تاييد هويت دو مرحله‌اي و يا تغيير در تنظيمات آن، به صفحه‌ي اصلي “Sign-in & security” رفته و بر روي لينك مربوطه كليك كنيد. در اينجا نيز از شما خواسته مي‌شود كه رمز عبور جديد خود را وارد كنيد. اگر تاكنون هرگز تاييد هويت دو مرحله‌اي را در حساب كاربري گوگل خود فعال نكرده‌ايد، براي شروع اين فرآيند بر روي كادر “Get Started” كليك كنيد. ابتدا از شما خواسته مي‌شود كه دوباره به حساب كاربري خود وارد شويد و سپس از طريق پيام كوتاه يا تماس تلفني، كدي را دريافت خواهيد كرد.

how-to-secure-your-google-account-10

پس از اينكه كد دريافتي خود را در كادر ” verification” وارد كرديد، از شما پرسيده خواهد شد كه آيا قصد فعال‌سازي تاييد هويت دو مرحله‌اي را داريد يا خير. پس ادامه دهيد و بر روي دكمه‌ي “Turn On” كليك كنيد. از اين به بعد، هر باري كه بخواهيد با دستگاهي جديد به حساب كاربري خود وارد شويد، يك كد براي شما ارسال خواهد شد.

how-to-secure-your-google-account-11

پس از آنكه تاييد هويت دو مرحله‌اي را فعال كرديد (و يا اگر از ابتدا اين كار را كرده‌ايد)، شما مي‌توانيد دقيقاً تعيين كنيد كه مرحله‌ي دوم تاييد هويت چه چيزي باشد. در اينجا شما مي‌توانيد روش امنيتي خود را به روش بدونِ كدِ “Google Prompt” تغيير دهيد، از يك نرم افراز احراز هويت ديگر استفاده كنيد و بررسي كنيد كه تعداد كدهاي بك‌آپ شما صحيح باشد.

how-to-secure-your-google-account-12

براي تغيير روش مرحله‌ي دوم تعيين هويت، از بخش “Set up alternative second step” استفاده كنيد.

how-to-secure-your-google-account-13

بسيار خوب، اكنون حساب كاربري شما بسيار امن‌تر است. خسته نباشيد!

بر روي اطلاعيه‌ها، نرم افزارها و فعاليت دستگاه متصل به حساب كاربري‌تان نظارت داشته باشيد

ساير بخش‌هاي صفحه‌ي “Security” كاملا ساده و قابل فهم هستند (و اين بخش‌ها نيز جزئي از چكآپ امنيتي هستند كه در مورد آن بحث شد). اين بخش‌ها تنظيمات مربوط به اطلاعيه‌ها، نرم افزارها و فعاليت دستگاه متصل به حساب كاربري‌تان را شمال مي‌شود. رسيدگي فعالانه به بخش‌هاي “Device activity & notifications” و “Connected apps & sites” مقدور نيست ولي شما بايد به طور انفعالي بر روي آن‌ها نظارت داشته باشيد.

در اين بخش مي‌توانيد در كنار دستگاه‌هايي كه هم اكنون وارد حساب كاربري‌تان وارد شده‌اند، بر روي فعاليت‌هاي حساب كاربري‌تان (مثلا دستگاه‌هايي كه اخيراً به حساب كاربري شما وارد شده‌اند) نظارت كنيد. در اينجا نيز در صورتي كه ديگر از دستگاهي استفاده نمي‌كنيد، مجوز دسترسي آن را لغو كنيد. شما مي‌توانيد با كليك كردن بر روي لينك “Review…”، اطلاعات بيشتر را در مورد رخدادها و دستگاه‌هاي مربوطه كسب كنيد.

how-to-secure-your-google-account-14

براي حذف يك دستگاه، تنها بايد بر روي آن كليك كرده و گزينه‌ي “Remove” را انتخاب كنيد. دوباره از شما خواسته خواهد شد كه حذف آن دستگاه را تاييد كنيد و كل كاري كه بايد انجام دهيد تقريباً همين است. بله بسيار ساده است!

how-to-secure-your-google-account-15

در اين بخش مي‌توانيد هشدارهاي امنيتي خود را نيز كنترل كنيد. اين بخش، مرحله‌اي ساده است كه به شما اجازه مي‌دهد تا تعيين كنيد كجا و چه موقع، اطلاعيه‌هاي مربوط به رخدادهايي معيني از قبيل “خطرهاي بسيار مهم امنيتي” (Crucial security risks) و يا “ساير فعاليت‌هاي حساب كاربري” (Other account activity) را دريافت كنيد.

how-to-secure-your-google-account-16

مديريت نرم‌افزارها و وب‌سايت‌هاي متصل و رمزهاي عبور ذخيره شده نيز به همين سادگي است. براي كسب اطلاعات بيشتر، بر روي لينك “Manage…” كليك كرده و هر اطلاعاتي كه ديگر مورد استفاده‌ي شما نيست و يا نمي‌خواهيد بيش از اين نگهداري كنيد را حذف كنيد.

how-to-secure-your-google-account-17

هر از چند گاهي اين صفحه‌ها را دوباره بررسي كنيد و مواردي كه ضرورتي براي دسترسي ندارند را حذف كنيد. با اين كار خيال شما آسود‌ تر و حساب كاربري‌تان امن‌تر خواهد بود.

ايمن‌سازي حساب كاربري گوگل نه كاري سخت و نه فرآيندي وقت‌گير مي‌باشد و انجام آن براي هركسي كه حساب كاربري گوگل دارد، ضروري است. خود گوگل نيز در اقدامي عالي تمام مراحل ايمن‌سازي را در يك جا جمع‌آوري كرده و بدين ترتيب بررسي جزء به جزء، كنترل و ويرايش حساب كاربري را براي كاربران بسيار آسان كرده است

بازدید : 280
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18


چگونه يك حساب كاربري “مهمان” در ويندوز 10 بسازيم؟
آموزش‌ها و مقالات ، سيستم عامل‌ها ، مهمترين اخبار متين گودرزي ۲۳ آذر ۱۳۹۵ 5306 بازديد بدون ديدگاه

آيا تاكنون برايتان پيش آمده است كه كسي از شما بخواهد براي كاري كوچك مثل چك كردن ايميل يا جستجويي در اينترنت از سيستم شما استفاده كند؟ آيا براي اين‌كار پسورد شخصي خودتان را در اختيار آن شخص قرار داده‌ايد؟ با استفاده از اين آموزش نحوه‌ي ساخت اكانت مهمان در ويندوز 10 را برسي خواهيم كرد.

ويندوز از قابليتي پشتيباني مي‌كند كه به شما امكان ساخت اكانت مهمان با دسترسي‌هايي مشخص و موقت را فراهم مي‌كند؛ درحاليكه كاربر مهمان هيچگونه دسترسي به اطلاعات شخصي شما نخواهد داشت. اكانت مهمان دسترسي محدودي خواهد داشت و كاربري كه از اين اكانت استفاده كند، اجازه‌ي نصب نرم‌افزار جديد و ايجاد تغيير در تنظيمات ويندوز را نخواهد داشت.

البته اين قابليت ديگر به سادگي در ويندوز 10 قابل استفاده نيست. ولي با استفاده از بخش Command Prompt امكان بازگرداندن چنين قابليتي به ويندوز وجود دارد.

براي باز كردن Command Prompt ويندوز، ابتدا كليدهاي تركيبي ” ويندوز + X ” را فشار دهيد. سپس از منوي بازشده، بروي Command Prompt (Admin) كليك كنيد. توجه داشته باشيد كه حتماً بايد بصورت ادمين اين‌كار را انجام دهيد تا در مراحل بعدي دچار مشكل نشويد.

درصورتي كه با پيامي مبني بر درخواست اجازه‌ي administrator روبرو شديد، بروي YES كليك كنيد.

توجه: ممكن است اين پيام را به دليل تنظيمات بخش User Account Control settings مشاهده نكنيد. پيشنهاد مي‌كنيم بصورت كلي UAC را غيرفعال نكنيد.

در اولين قدم، براي ساخت اكانت مهمان كه در اينجا به آن اكانت Visitor گوييم اقدام مي‌كنيم. البته بجاي نام Visitor، نام دلخواه شما نيز قابل استفاده است. البته دقت كنيد كه يوزر Guest بصورت پيش‌فرض در ويندوز استفاده شده است و امكان ساخت يوزري جديد با اين نام وجود ندارد. ولي ساير نام‌ها قابل استفاده هستند. براي ساخت اكانت مهمان، عبارت زير را در CMD پيست كرده و Enter را بزنيد.

net user Visitor /add /active:yes


از آنجايي كه اكانت مهمان دسترسي محدودي دارد، نيازي به استفاده از پسورد براي ورود به آن نيست. به همين خاطر از پسورد براي اين اكانت استفاده نمي‌كنيم. عبارت زير را در CMD وارد كنيد و Enter را بزنيد ( كاراكتر آخر عبارت، ستاره است ):



* net user Visitor

زماني كه از شما پسورد خواسته شده، بدون اينكه چيزي وارد كنيد، Enter را بزنيد. در مرحله‌ي تاييد پسورد هم چيزي تايپ نكنيد و دوباره Enter را بزنيد.

بصورت پيش‌فرض، يوزرهاي جديد در گروه users قرار مي‌گيرند كه دسترسي استاندارد يك يوزر معمولي را دارا مي‌باشند ولي ما دسترسي محدودي براي اين اكانت مي‌خواهيم. به همين خاطر هم اكانت مهمان را به گروه guests انتقال مي‌دهيم. براي اين كار، ابتدا بايد يوزر مهمان را از گروه users حذف كنيم. براي انجام اين كار، كد زير را در CMD تايپ كرده و Enter را بزنيد:

net localgroup users Visitor /delete

و سپس كد زير را در CMD تايپ كرده و Enter را بزنيد:

net localgroup guests Visitor /add

CMD را با استفاده از علامت ضربدر بالاي آن ببنديد يا براي خروج از آن دستور exit را تايپ كرده و اينتر را بزنيد.

حالا، اكانت مهمان در بخش پاييني يوزرها در صفحه‌ي ورود ويندوز قابل مشاهده است. شخص مهمان به سادگي و با كليك بروي اكانت Visitor مي‌تواند بدون نياز به پسورد به امكانات اوليه‌ي سيستم شما مثل مرورگري وب، دسترسي داشته باشد.

ويندوز 10 از قابليت لاگين چندكاربره پشتيباني مي‌كند. بنابراين نيازي نيست كه بروي ورود به اكانت مهمان، از اكانت اصلي خود خارج شويد. براي ورود به اكانت مهمان، دو راه وجود دارد. اگر درحال حاضر درحال حاضر درحال استفاده از اكانت اصلي هستيد، از قسمت منوي ويندوز، يوزر مهمان را انتخاب كنيد و وارد آن شويد.

درصورتي‌كه صفحه قفل شده است، از قسمت ورود ويندوز، يوزر مهمان را انتخاب كرده و وارد آن شويد.

درصورتي‌كه در زمان حضور كاربر مهمان، وارد اكانت اصلي خود شويد، كاربر متوجه ورود شما مي‌شود ولي تنها درصورتي مي‌تواند از اكانت شما استفاده كند كه پسورد شما را داشته باشد.

براي پاك كردن يوزر مهمان هم مي‌توانيد با ورود به مسير: Settings>Accounts>Family & other users و انتخاب يوزر موردنظر و كليك بروي گزينه‌ي Remove، يوزر موردنظر خود را پاك كنيد.

بازدید : 296
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18



آيا پس از گذشت چند دقيقه از آغاز لود اين صفحه، سيستم شما هنوز صفحه را بصورت كامل لود نكرده؟ اگر اين چنين است، شما تاحالا نيمي از راه را براي پيدا كردن مشكل كندي سيستم خود پيموده‌ايد. دلايل زيادي وجود دارند كه باعث مي‌شوند لپ‌تاپ‌ها يا كامپيوترهاي دسكتاپ كند شوند و بيشتر شبيه كامپيوترهاي دهه‌ي 90 ميلادي كار كنند!

چه درحال وبگردي باشيد، چه درحال تايپ مقاله و يا چه درحال بازي، عملكرد ضعيف سيستم بدون شك بر كار شما تاثير خواهد گذاشت. نكته‌ي جالب توجه در اين مورد اين است كه اين مشكلات قابل جلوگيري هستند؛ يا در بدترين حالت، به سادگي قابل حل هستند! در اين مقاله نگاهي خواهيم انداخت به شايع‌ترين مشكلاتي كه باعث عملكرد ضعيف سيستم مي‌شوند. از سخت‌افزار ضعيف تا ضعف سيستم مديريت اپليكيشن‌ها، تهويه هواي نامناسب و نياز سيستم به defragment همگي در اين مقاله مورد برسي قرار گرفته‌اند تا بتوانيد دليل اين ضعف عملكرد در سيستم خود را متوجه شويد. در اكثر موارد، شما مي‌توانيد بدون پرداخت هزينه و در زماني كوتاه مشكل سيستم خود را برطرف كنيد.
1- راه‌اندازي سيستم:

مدت‌زمان موردنياز براي بوت شدن ويندوز معمولاً در تمامي كامپيوترها يكسان است ولي به دليل لود شدن درايورها و فايل‌هاي آغازين، اين زمان در سيستم‌هاي مختلف باهم تفاوت دارد. درصورتي كه نرم‌افزاري بروي سيستم خود نصب كنيدكه نياز به اجرا همراه با فايل‌هاي آغازين ويندوز را داشته باشد، ممكن است باعث بروز كندي در سيستم و يا حتي فريز شدن‌هاي آزاردهنده‌ي آن شود.

براي جلوگيري از اين مسئله بايد از لود شدن تعداد بالاي اپليكيشن‌ها در يك زمان، جلوگيري كنيد. ابزارهاي بسياري در اين زمينه وجود دارند كه مي‌توانند مشكل سرعت پايين لودشدن اوليه‌ي ويندوز را برطرف كنند. از بخش MSConfig ويندوز گرفته تا اتورن‌ها.
2- يكپارچه‌سازي هارد درايو:

يكي از شايع‌ترين دلايل كندي سيستم‌ها، عدم يكپارچه سازي هارد درايو است. هرچند كه اين روزها با ساخت هاردهايي با ظرفيت‌هاي بالا و فايل‌هايي بسيار حجيم درمورد اين موضوع سوالاتي مطرح شده است. البته برسي‌هاي مربوط به چك كردن يكپارچگي هارد چندان زمان زيادي نميگريد و مي‌تواند نتيجه‌اي بسيار زياد بر سرعت سيستم شما بگذارد. براي انجام اين كار در ويندوز، به منوي Start و سپس به Computer برويد. درايو C را انتخاب كنيد و بروي آن راست كليك كنيد. سپس به مسير Properties، قسمت Tools و بخش Defragment Now برويد و ادامه‌ي كار را دنبال كنيد.

البته بايد توجه داشت كه در درايوهاي SSD انجام چنين كاري ممكن نيست و بايد از بهينه‌ساز هاي ديگري براي انجام اين كار استفاده كرد.
3- فايل‌هاي موقتي دائمي بيش‌از اندازه!

فولدرهاي Temporary به فولدرهايي گفته مي‌شود كه فايل‌هاي موقتي ويندوز در آن‌ها ذخيره مي‌شود. براي مثال، زماني كه درحال وبگردي هستيد، عكس‌ها و فايل‌هاي لود شده از وب در اين فولدر بصورت موقتي ذخيره مي‌شوند.

زماني‌كه بيش از 90 درصد فضاي هارد شما پر باشد، با كندي سيستم روبرو خواهيد شد. براي جلوگيري از بروز اين مشكل، يكي از بهترين راهكار هاي موجود، پاك كردن فايل هاي موقتي است كه گاهي پس از گذشت زمان نيز بصورت اتوماتيك پاك نمي‌شوند. پاك كردن مرورگر وب و نصب دوباره‌ي آن نيز راهكار مناسبي براي اين مشكل است. پاك كردن هيستوري و فايل‌هاي موقتي مرورگرها معمولاً از داخل خود آن‌ها امكان پذير است ولي براي ساير اپ ها مي‌توان از بهينه‌ساز CCleaner استفاده نمود.
4- كانفيگ نادرست Pagefile:

پيام‌هاي ارور و كارايي ضعيف سيستم‌، ممكن است ناشي از كانفيگ نادرست Pagefile ويندوز باشد. Pagefile محلي است كه در آن پردازش‌هاي مربوط به سيستم انجام مي‌شود و مي‌تواند شامل حجم زيادي از فايل هاي موقتي باشد.

حل مشكل Pagefile كار ساده‌اي است. از منوي استارت، بروي Computer راست كليك كنيد. سپس بخش Properties را باز كنيد و از آنجا به مسير Advanced > Settings > Performance > Advanced برويد. زير بخش Virtual Memory بروي Change كليك كنيد و سايز Pagefile را تغيير دهيد تا بتوانيد از حداكثر حافظه‌ي رم دستگاه خود استفاده كنيد.

توجه كنيد درصورتي كه فضاي بيشتري قابل اختصاص‌يافتن نباشد بايد نرم‌افزار هاي خود را پاك كنيد يا از يك هارد جديد استفاده كنيد.
5- پاك‌كردن اپليكيشن‌ها و رجيستري ويندوز:

زماني كه نرم‌افزاري را از روي سيستم خود پاك مي‌كنيد، uninstaller آن برنامه، لزوماً بصورت كامل تمامي فايل‌هاي مربوط به آن برنامه را پاك نمي‌كند. به همين دليل هم مي‌توانيد از ابزار Piriform CCleaner براي پاكسازي كامل يك برنامه يا فايل‌هاي باقي‌مانده از يك برنامه يا مشكلات رجيستري ويندوز استفاده كنيد.

رجيستري ويندوز مثل يك ديتابيس بزرگ است كه شامل مسير فايل‌ها و دستورعمل هاي مربوط به ويندوز و ساير نرم‌افزارهاي نصب‌شده است كه ممكن است گاهي دچار بهم‌ريختگي يا بيش‌ازحد پرشدن شود. درصورت بروز اين اتفاق‌ها، سرعت بوت سيستم كاهش پيدا مي‌كند، كارايي سيستم ضعيف‌تر مي‌شود و خاموش شدن سيستم و قابليت ادامه از Sleep آن بسيار طولاني مي‌شود.

در اين مورد هم CCleaner به‌كار شما مي‌آيد. البته نرم‌افزارهاي مشابه ديگري نيز براي انجام اين كار وجود دارند كه مي‌توانند مشكلات مربوط به رجيستري ويندوز را برطرف كنند. اين نكته را فراموش نكنيد كه پيش از اينكه براي اين‌كار اقدام كنيد، حتماً از رجيستري ويندوز خود بكاپ تهيه كنيد؛ چراكه پس‌از انجام اين كار ممكن است حتي سيستم شما كندتر از پيش كار كند!
6- سرعت پايين شبكه:

هرچند كه ممكن است سرعت اينترنت سيستم چندان ارتباط زيادي با كارايي آن نداشته باشد، ولي درصورتي كه درحال دانلود فايل باشيد ، از سرويس‌هاي ابري استفاده كنيد و يا از پلتفرم‌هاي مجازي استفاده كنيد، سرعت اينترنت به مسئله‌اي مهم تبديل مي‌شود.

براي حل اين مشكل، ابتدا كابل اينترنت خود را برسي كنيد تا آسيب‌ديده و خراب نباشد. درصورتي هم كه از روترهاي وايرلس استفاده مي‌كنيد، مطمئن شويد كه از بهترين كانكشن موجود استفاده مي‌كنيد. زماني را هم به برسي كانفيگ‌هاي روتر خود اختصاص دهيد. با استفاده از Windows command prompt و دستور tracert مي‌توانيد سرعت اينترنت خود را برسي كنيد. برخي از وبسايت‌ها نيز امكان تست سرعت را براي شما فراهم كرده‌اند.

مشكلات مربوط به شبكه‌ي محلي خود را نيز از قلم نيندازيد. نرم‌افزارهاي مديريت شبكه با شناسايي ايجاد كننده‌هاي اختلال در شبكه امكان پاك‌سازي آن‌ها را به شما مي‌دهد.
7- ويروس‌ها و ابزارهاي جاسوسي:

اگر از ابزارهاي امنيتي استفاده مي‌كنيد، قاعدتاً بايد سيستم شما را در برابر ويروس ها و بدافزارها حفاظت كند. نرم‌افزارهاي مخرب يكي از اصلي‌ترين دلايل موجود براي عملكرد ضعيف سيستم هستند و قابليت نصب اتوماتيك نرم‌افزارهاي ديگري را بروي سيستم شما دارند. بدافزارها فقط در فرم‌هاي ويروس، كرم و تروجان به سيستم‌ها منتقل نمي‌شوند. بسياري از تولبارها و اپليكيشن‌هاي فيسبوك قابليت انجام چنين كاري را دارند!

مي‌توانيد از بابت بدافزارها خيالي راحت داشته باشيد اگر سيستم شما از بهترين آنتي‌ويروس‌ها و بهترين anti-malware ها استفاده كند و هرزچندگاهي تست‌هاي امنيتي آنها را بروي سيستم خود اجرا كنيد. پاك كردن سيستم از ويروس‌ها و بدافزارها درصورتي كه آنتي ويروسي بروي سيستم نباشد، كاري دشوار است.
8- نرم‌افزارهاي امنيتي:

سعي كنيد هميشه از آنتي‌ويروس‌ها و anti-malware هاي شناخته‌شده استفاده كنيد. چراكه درصورت استفاده از ابزار رايگان موجود، كمپاني توليد كننده‌ي آن درصورت آلوده شدن سيستم شما هيچگونه مسئوليتي قبول نمي‌كند.

با استفاده از بخش Task Manager ويندوز مي‌توانيد بفهميد كدام‌يك از اپليكيشن‌ها يا آنتي‌ويروس‌هاي نصب شده بروي سيستم درحال استفاده‌ي بيش از حد از سخت‌افزار و درنتيجه كندي سيستم هستند. با استفاده از كليدهاي تركيبي CTRL+SHIFT+ESC مي‌توانيد به اين بخش دسترسي داشته باشيد. در قسمت Processes and Performance ‌مي‌توانيد نرم‌افزارهاي پرمصرف را شناسايي كنيد. درصورتي كه اپ مذكور، اپي امنيتي باشد، مي‌توانيد از بخش تنظيمات آن اپ بهينه‌سازي‌هايي براي كاهش استفاده از منابع انجام دهيد و يا كلاً آن‌را پاك كنيد. از آنجايي كه آنتي‌ويروس‌هاي رايگان زيادي در اينترنت هستند، پيدا كردن يك جايگزين مناسب براي آن كار چندان دشواري نيست.

همچنين توجه داشته باشيد كه اجراي هم‌زمان دو آنتي‌ويروس مي‌تواند نتيجه‌ي عكس داشته باشد. چراكه هريك از آنتي‌ويروس‌ها، ديگري را به عنوان يك خطر شناسايي مي‌كند و باعث كاهش بازدهي سيستم مي‌شود.
9- سخت‌افزار قديمي:

يكي از احتمالات غيرمشهودي كه باعث بروز مشكلات سيستمي مي‌شود، استفاده از سخت‌افزار قديمي در سيستم است. شايد اين اتفاق براي شما آشنا باشد كه شخصي سيستم پنج سال پيش خود را قسمت به قسمت ارتقا مي‌دهد ولي در پايان كار بازدهي سيستم آن‌طور كه پيش‌بيني مي‎‌شود، نيست!

اين مشكل عموماً به اين خاطر پيش مي‌آيد كه تمام اجزا بجز تنها يكي ارتقا پيدا مي‌كنند. مثلا، مقدار رم آنطور كه نياز است تنظيم نمي‌شود؛ يا سرعت bus مادربورد به گونه‌اي درست تنظيم نمي‌شود.

همچنين، استفاده از كابل‌هاي قديمي در اتصالات ميان سخت‌افزارها مي‌تواند موجب ازبين رفتن برخي اطلاعات در زمان جابجايي آنها و درنتيجه كندي سيستم مي‌شود.
10- موقعيت، تهويه و جريان‌هوا:

مواردي كه مي‌توانند عمر دستگاه شما را تحت تاثير بگذارند، كم نيستند ولي يكي از مهم‌ترين آنها كه توجه زيادي بايد به آن شود، گردوخاك است.

گردوخاك مي‌تواند باعث ويراني در سيستم شود و به همين دليل هم سيستم گاهي نياز به پاكسازي گردوخاك از دريچه‌ها، كابل‌ها، فن‌ها و heatsink ها دارد. سيستم داخلي تهويه‌هواي سيستم بايد بخش‌هايي مثل پردازنده، كارت گرافيك و مادربورد را خنك نگه دارد و درصورتي كه اين چنين نباشد، سيستم بخوبي كار خود را انجام نخواهد داد.

سيستم بايد در جايي قرار گيرد كه جريان هوا امكان جابجايي داشته باشد و درصورتي كه اين چنين باشد، تا حد زيادي از گرما بيش از اندازه سيستم و ورود گردوخاك به آن آسوده خواهيد بود.
با استفاده از تعميرات معمول سرعت سيستم خود را بالا ببريد!

استفاده از يك، چند يا همه‌ي راه‌حل هاي گفته شده در اين مقاله مي‌تواند سرعت سيستم شما را بهبود بخشد و در برخي موارد نيز نتايجي خيره‌كننده داشته باشد.

ولي به هرحال هيچ‌گاه نبايد تعميرات معمول را فراموش كرد. هرچند كه سيستم شما هيچگونه گردوخاكي نداشته باشد و با استفاده از بهينه‌ساز‌هاي گوناگون مثل CCleaner بهينه شود، بايد يك روز از ماه را به برسي قطعات سخت‌افزار دستگاه خود بپردازيد و برسي كنيد كه آيا سخت‌افزار دستگاه شما بصورت بهينه كار مي‎كنيد يا خير؟

و در پايان، ابزار جانبي كامپيوترها معمولاً قيمت بالايي دارند. با جمع‌آوري هزينه‌هاي آن مي‌توانيد بهترين نتيجه را از سيستم خود دريافت كنيد.

بازدید : 294
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18


وب سياه يا دارك وب چيست ؟
آموزش‌ها و مقالات ، مهمترين اخبار متين گودرزي ۲۸ آذر ۱۳۹۵ 5967 بازديد بدون ديدگاه

در دنياي مجازي بي‌پايان، دو نوع وب وجود دارد. يكي وب معمولي كه بيشتر مردم هر روز براي استفاده‌هاي گوناگون خود از آن استفاده مي‌كنند. اين نوع وب به سادگي به وسيله‌ي وارد كردن آدرس و جستجو در موتورهاي جستجو قابل دسترسي مي‌باشد. دومين نوع وب هم ” Dark Web ” يا وب تاريك است. در اين قسمت از وب، وبسايت‌هايي وجود دارند كه دسترسي به آنها از راه‌هاي معمول مانند جستجو در گوگل امكان پذير نمي‌باشد و بايد از نرم‌افزارهاي خاص براي دسترسي به آنها استفاده كنيد.

Dark Web زير مجموعه‌اي از Deep Web مي‌باشد. Deep Web به بخشي از وب گفته مي‌شود كه بوسيله‌ي موتورهاي جستجو قابل دسترسي نيستند. با جستجوي اين وبسايت‌ها در موتورهاي جستجو مثل گوگل يا بينگ آنها را پيدا نخواهيد كرد ولي همانند وبسايت‌هاي معمولي هستند. Dark Web بخش كوچكي از Deep Web است كه دسترسي به آن تنها با نرم‌افزارهاي خاصي امكان پذير است.

همانطور كه پيش‌تر هم اشاره شد، Dark Web بخشي از Deep Web مي‌باشد. اين بخش وب با استفاده از اينترنت معمولي ساخته شده است ولي مردم عادي بدليل عدم استفاده از ابزار موردنياز براي دسترسي به اين وبسايت‌ها، امكان دسترسي به آنها را نخواهند داشت.

براي مثال، ابزار رايگان Tor، شبكه‌ي سياه يا Darknet را پنهان مي‌كند. درحاليكه مي‌توانيد از همين ابزار براي پنهان كردن فعاليت‌هاي خود در اينترنت معمولي استفاده كنيد، اين ابزار به شما وبسايت‌هايي با پسوند .onion يا ابزارهاي مخفي Tor را پيشنهاد ميكند. اين‌ها وبسايت‌هايي هستند كه تنها از طريق Tor قابل دسترسي هستند. افرادي كه قصد دسترسي به وب سياه را دارند، از Tor براي اين دسترسي استفاده مي‌كنند تا ضمن پنهان كردن فعاليت‌هاي خود در محيط اينترنت، سروري كه درحال تبادل اطلاعات با آن هستند را نيز سروري در محيط معمولي اينترنت جلوه كنند. ديدن حضور اين افراد در وب سياه تنها براي افرادي امكان پذير است كه آنها هم از Tor استفاده ميكنند و بصورت كلي رديابي اين كه اين افراد چه مي‌كنند، كاري دشوار است.

در تئوري در واقع رديابي افرادي كه از وبسايت‌هاي موجود روي اين سرورها بازديد مي‌كنند، امكان پذير نيست. ولي در عمل، ابزار Tor مشكلات امنيتي دارد كه امكان رديابي دقيق اين افراد را به مقامات ميدهد. گاهي هم كانفيگ نادرست سرويس‌هاي Tor باعث اين اتفاق ميشود.

بخش ” سرويس‌هاي پنهاني ” Tor، محبوب‌ترين بخش وب سياه مي‌باشد به همين دليل هم در اين مقاله به آن مي‌پردازيم. ولي وب‌هاي سياه ديگري نيز وجود دارند كه با اهداف ديگري ساخته شده اند. براي مثال، وبسايتي براي انتقال پنهاني فايل ميان كاربران آن.
در وب سياه چه چيزهايي يافت مي‌شود؟

وبسايت‌هايي كه در محيط اينترنت نمي‌توانند فعاليت خود را انجام دهند و درصورت انجام اين كار، براي آنها مشكل ايجاد مي‌شود، فعاليت خود را در وب سياه انجام مي‌دهند. وب سياه امكان پنهان ماندن هر دو بخش بازديدكننده‌هاي سايت و صاحبان سايت را فراهم كرده است. در برخي كشورها از وب سياه براي بحث‌هاي سياسي ميان مخالفان استفاده مي‌شود. در اين بخش وب، افشاگري‌هايي نيز انجام مي‌شود كه امكان افشاي آنها در وب معمولي نيست. براي مثال، صاحبان وبسايت The New Yorker’s Strongbox با فعاليت در Dark Web، امكان پيدا شدن بوسيله‌ي مقامات را به كمترين مقدار ممكن رسانده‌اند.

دولت آمريكا بودجه‌اي را به Tor اختصاص داده است تا گردش آزاد اطلاعات در تمام دنيا امكان پذير باشد.

بخشي از Dark Web به فعاليت‌هاي غيرمجاز اختصاص دارد. فعاليت‌هايي كه بيشتر مردم مخالف انجام آنها هستند و خواستار پيگرد قانوني افرادي هستند كه اين كارها را انجام مي‌دهند. براي مثال، خريد و فروش كارت‌هاي اعتباري دزديده شده، ليست‌هاي از اعداد امنيتي، اسناد جعل شده، واحدهاي پولي جعلي، اسلحه‌ها و مواد مخدر در اين وب به‌صورت گسترده معامله مي‌شوند. در اين محيط، وبسايت‌هاي قمار، فعاليت‌هاي مجرمانه و حتي قاتلان نيز فعاليت مي‌كنند. خريد و فروش و انجام معاملات در اين فضا از طريق واحد پول ديجيتالي بيت كوين انجام مي‌شود. اين واحد پول چندسال پيش به‌وسيله‌ي شخصي نامعلوم طراحي شد و هم اكنون رايج ترين واحد پولي در وب سياه و در برخي موارد هم وب معمولي مي‌باشد.

يكي از معروفترين وبسايت‌هاي Dark Web، وبسايت Silk Road بود. اين سايت، بازاري بزرگ از مواد مخدر بود كه امكان خريد اين مواد بوسيله‌ي بيت كوين براي مصرف‌كنندگان را فراهم مي‌كرد. پس از خريد و پرداخت هزينه با بيت كوين هم محموله بوسيله‌ي پست به خريدار فرستاده مي‌شد.

حتماً متوجه شده‌ايد كه هرچيزي كه در وب سياه وجود دارد، لزماً قانوني نيست. بلكه بخش بزرگي از آن بخاطر عدم امكان رديابي مجرمان استفاده كننده از آن، غيرقانوني است. ولي آيا واقعاً اين سرويس‌هاي مجرمانه كه امكان خريد آنلاين و بدون رديابي خطرناكترين چيزها را براي كاربران فراهم مي‌كنند، واقعي هستند؟ يا تنها تله‌هاي پولي هستند كه با دريافت پول از كاربران هيچ چيزي براي آنها ارسال نمي‌كنند؟ پاسخ هم مثبت است و هم منفي. برخي از آنها تنها با هدف به جيب زدن پول كاربران راه‌اندازي مي‌شوند ولي برخي ديگر واقعاً كالاهاي مذكور را در وبسايت خود به فروش رسانده و با پرداخت هزينه بوسيله مشتري، آن محموله را براي او ارسال مي‌كنند.

با مراجعه به بخش سرويسهاي پنهاني Tor مي‌توانيد ليست بزرگي از سايت‌هاي موجود در وب سياه را مشاهده كنيد. اين وبسايت‌ها معمولاً با پسوند دومين .onion هستند و بيشتر آنها هم در زمينه‌هاي غيرمجاز و مجرمانه فعاليت مي‌كنند.
شايد علاقه‌ي چنداني به مشاهده‌ي وب سياه نداشته باشيد!

پس چه زماني براي بازديد از وب سياه مناسب است؟! شايد براي شما، هيچ وفت!

اگر براي انجام كارهاي خود واقعاً نياز به وب سياه داريد، همانطور كه پيش‌تر اشاره شد، راه‌هاي گوناگوني براي دسترسي به آن وجود دارد كه ميتوانيد از آنها استفاده كنيد. ولي بصورت كلي استفاده از وب سياه را به هيچ كس توصيه نمي‌كنيم. چراكه به دليل عدم نظارت بر وبسايت‌هاي موجود در اين وب، ممكن است با ورود شما به هريك از سايت‌هاي اين وب، ويروس‌هاي خطرناكي وارد دستگاه شما شوند. چند وقت پيش هكري ويروسي را طراحي كرده بود كه از طريق وب و بصورت بسيار گسترده وارد سيستم كاربران مي‌شد و بروي اطلاعات كاربران رمزگذاري مي‌كرد و تا زماني كه كاربر مقدار پول درخواست شده بوسيله‌ي هكر را بوسيله‌ي بيت كوين پرداخت نمي‌كرد، امكان دسترسي به اطلاعات خود را نداشت!

بازدید : 388
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18


آموزش‌ها و مقالات ، مهمترين اخبار متين گودرزي ۱۰ دي ۱۳۹۵ 6026 بازديد بدون ديدگاه

اگر بروي ويندوز شما تعدادي اكانت وجود دارد و از ‌آنها استفاده‌اي نمي‌كنيد، شايد وقت آن رسيده است تا با پاك كردن آنها كارايي سيستم خود را اندكي بهينه‌تر كنيد. امروز، نگاهي مي‌اندازيم به چگونگي انجام اين كار در ويندوزهاي مختلف.

توجه: درصورتي كه اكانتي كه مي‌خواهيد آنرا پاك كنيد، اكانتي Hidden باشد، قادر به انجام مستقيم اين كار نخواهيد بود. ابتدا بايد آن اكانت را از حالت پنهان خارج كنيد؛ سپس با دسترسي administrator وارد يوزر ديگري شويد تا بتوانيد آن يوزر پنهاني را پاك كنيد.
قدم اول: از اطلاعات مورد نياز خود بكاپ بگيريد.

فرايند پاك كردن يوزرهاي اضافي آسان است ولي پيش از اينكه بخواهيم اين كار را انجام دهيم، شايد شما بخواهيد از اطلاعات و تنظيمات خود بكاپ بگيريد تا در آينده و درصورت نياز آنها را بازيابي كنيد. تنظيمات اختصاصي هر يوزر در مسير C:UsersUser’s Name وجود دارد. براي بكاپ گيري مي‌توانيد از فولدر User بكاپ بگيريد و آنرا به درايوي ديگر منتقل كنيد و يا آنرا بروي هارد اكسترنال خود انتقال دهيد. اين كار در ويندوزهاي 8 و 10 از اهميت بالايي برخوردار است؛ چراكه با پاك كردن يوزر ديگر چنين بخشي براي تهيه‌ي بكاپ وجود نخواهد داشت.

در ويندوز 7 امكاني خواهيد داشت تا بتوانيد برخي از فولدرها ( و نه همه‌ي آنها ) را نگه داريد كه در ادامه‌ي مقاله به آن خواهيم پرداخت. توجه داشته باشيد كه همه‌ي فولدر هاي مربوط به يوزر موردنظر ممكن است در اين فولدر نباشند. بنابراين مي‌توانيد از ساير قسمت‌هاي مربوط به يوزر نيز بصورت دستي بكاپ تهيه كنيد تا هيچ چيزي را از دست ندهيد.

پاك كردن يوزر در ويندوزهاي 8 و 10:

براي پاك كردن يوزر در ويندوز 10، از قسمت منوي Start ويندوز، بخش Settings را باز كنيد.

توجه: اين فرايند در ويندوز 8 نيز به همين ترتيب است فقط با اين تفاوت كه براي دسترسي به بخش يوزرها، بايد در صفحه‌ي Start، عبارت user accounts را جستجو كنيد و سپس بروي Add, delete, and manage other user accounts در نتايج كليك كنيد. سپس آموزش زير را از قسمت صفحه‌ي Family & other users ادامه دهيد.

در بخش Settings، بروي گزينه‌ي Accounts كليك كنيد.

از منوي سمت چپ، بروي گزينه Family & other users كليك كنيد.

در بخش راست صفحه‌ي باز شده، به پايين اسكرول كنيد تا نام يوزرهاي ساخته شده در ويندوزتان را ببينيد. سپس بروي يوزري كليك كنيد كه قصد پاك كردن آنرا داريد.

و بروي گزينه Remove كليك كنيد.

در اين مرحله ويندوز به شما مي‌گويد كه با پاك كردن يوزر، تمامي اطلاعات مربوط به آن نيز پاك خواهد شد. همانطور كه پيشتر هم گفتيم، درصورتي كه اطلاعات مهمي بروي يوزر خود داريد، حتماً از آن بكاپ تهيه كنيد. اگر مطمئن هستيد، بروي Delete account and data كليك كنيد.

زماني كه اين مرحله به پايان برسد، يوزر موردنظر پاك مي‌شود و ديگر در صفحه‌ي لاگين ويندوز نمايش داده نمي‌شود.

پاك كردن يوزر در ويندوز 7:

اگر از ويندوز 7 استفاده مي‌كنيد، ابتدا مطمئن شويد كه وارد اكانتي با دسترسي administrator شده‌ايد.

براي پاك كردن يوزر، عبارت user accounts را در سرچ بار منوي Start تايپ كنيد و بروي گزينه‌ي user accounts در نتايج نمايش داده شده كليك كنيد.

سپس در صفحه‌ي باز شده، بروي گزينه‌ي Manage another account كليك كنيد.

در صفحه‌ي Choose the account you would like to change، نام يوزري كه قصد حذف آنرا داريد، انتخاب كنيد.

سپس بروي گزينه‌ي Delete the account كليك كنيد.

در اين مرحله به شما قابليتي داده مي‌شود تا بتوانيد تنها يوزر موردنظر خود را پاك كنيد و اطلاعات آنرا نگه داريد. درصورتي كه بروي يوزر موردنظر، اطلاعات مهمي داريد كه در آينده به آنها نياز خواهيد داشت، بروي گزينه‌ي Keep Files كليك كنيد و در غير اينصورت، گزينه‌ي Delete Files را انتخاب كنيد.

در صفحه‌ي تاييد هم بروي گزينه‌ي Delete Account كليك كنيد.

درصورتي كه گزينه‌ي Keep Files را انتخاب كرده باشيد، عمليات انتقال فايل‌ها به خارج از يوزر آغاز مي‌شود.

با پاك شدن يوزر موردنظر شما، به صفحه‌ي مديريت يوزرها باز خواهيد گشت. براي خروج از اين قسمت بروي آيكون X در بالاي صفحه كليك كنيد.

اگر گزينه‌ي Keep Files را انتخاب كرده باشيد، فايل‌هاي يوزر موردنظر بروي دسكتاپ قابل مشاهده خواهند بود.

البته همانطور كه پيشتر هم گفتيم، از همه‌ي فولدرها بكاپ گرفته نمي‌شود؛ بلكه تنها فولدرهايي كه در تصوير زير مشخص شده‌اند، بكاپ گيري مي‌شوند.

در اين قسمت يوزر موردنظر شما پاك شده است و ديگر در صفحه لاگين ويندوز قابل مشاهده نخواهد بود.

تعداد صفحات : 1

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 12
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 5
  • بازدید ماه : 86
  • بازدید سال : 150
  • بازدید کلی : 4883
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه